Business Analist

Waar situeert de functie zich: 

We zijn een groeiende verzekeringsmaatschappij. Onze verzekeringspolissen brengen we aan de man via verzekeringsmakelaars en het distributienetwerk van Crelan en Bank Nagelmackers.  Onze aandacht gaat zowel naar de particuliere cliënten, als naar de zelfstandige ondernemers, vrije beroepers en de KMO’s in België. In onze vestigingen in Antwerpen en Braine-l’Alleud werken er momenteel zo’n 370 medewerkers.

Voor de hoofdzetel in Antwerpen is Fidea op zoek naar een Business Analist.

Functieomschrijving: 
  • Als Business Analist, ben je verantwoordelijk voor het optimaliseren van de business activiteiten die worden uitgevoerd binnen 1 van de volgendedomeinen: contracting, claims, Finance

Het betreft hierbij projecten (al dan niet met IT-impact), kleinere wijzigingen aan business activiteiten en efficiëntie verhogende optimalisaties.

  • Je kerntaak is het verzamelen, analyseren, verfijnen en documenteren van business noden. Dit doe je met het oog op optimalisaties van de business activiteiten of het voldoen aan interne of externe vereisten.

  • Je toetst deze steeds grondig af ten opzichte van de bedrijfsstrategie en het risicobeheersbeleid van Fidea en bent verantwoordelijk voor het opstellen en onderhouden van een business case voor elk voorstel in samenwerking met de business.

  • In overleg met de business, prioritiseer je verschillende voorstellen en neem je acties om deze te (laten) implementeren. Je werkt hiervoor nauw samen met de procesbeheerders én het departement.

  • Tijdens de implementatie, volg je de voortgang en de testing-activiteiten op, rapporteer je hierover aan de business en faciliteer je de change op het departement (communicatie, training, …).

    Na de implementatie ben je verantwoordelijk voor de nazorg: Je staat de key-users bij door training, beantwoorden van hun vragen,…Je volgt hierbij ook op dat de business activiteiten correct worden uitgevoerd en stuurt bij indien nodig.

 

Wie zoeken we: 
  • Je hebt een Masterdiploma.

  • Je werkt sterk projectmatig en behaalt je deadlines. Je hebt reeds ervaring in projecten van verschillende grootte.

  • Je bent diplomatisch en hebt goede communicatievaardigheden.

  • Je bent analytisch ingesteld

  • Je bent kritisch en durft zaken in vraag stellen.

  • Je spreekt vlot Nederlands, Engels en Frans

Wat bieden we aan: 
  • Een vast contract van onbepaalde duur.

  • Een boeiende en gevarieerde functie metuitdagingen.

  • Een functie op mensenmaat bij een werkgever, die een familiale sfeer en een professionele aanpak nastreeft.

  • Een evenwichtige balans tussen werk en privé met bijvoorbeeld glijdende uren.

  • Een job in de hoofdzetel inhet centrum van Antwerpen, die vlot bereikbaar is met het openbaar vervoer.

  • Een ambitieus en professioneel verzekeringsbedrijf in volle groei en ontwikkeling, met een compleet gamma aan verzekeringsproducten voor zowel particuliere cliënten, zelfstandigen als ondernemingen.

  • Je kunt rekenen op een pak aantrekkelijke loonvoorwaarden, aangevuld met een reeks van extralegale voordelen (o.m. glijdende werktijden, maaltijdcheques, bijkomende vakantiedagen, aanvullend pensioen, hospitalisatieverzekering, aanvullende kinderbijslag,…)

Plaats van tewerkstelling

B-      2018 Antwerpen, Delanceriestraat 1

 

Meer informatie & Hoe solliciteren

       Indien u interesse heeft in deze functie, gelieve uw cv en motivatiebrief te sturen naar jobs@fidea.be. Voor meer informatie over de inhoud van de functie en de           

       arbeidsvoorwaarden kan u terecht bij  Carina Stollenwerk HR, 03 203 8560.

Schrijf hier aan je succesverhaal